Saturday, September 24, 2011

Research Mode

Dalam kehidupan, kadang kadang kita WAJIB buat benda yang kita TIDAK MINAT untuk mendapatkan sesuatu yang kita MINAT ,

Dan di akhirnya kita pasti akan MINAT benda yang kita TIDAK MINAT kerana benda yang kita MINAT :) #putarputar

p/s : Baca journal - TAK MINAT!
p/ss : Kesarjanaan - MINAT!MINAT!MINAT!






Otak....Otak...Otak.. :)

- Posted using BlogPress from my iPhone

Wednesday, September 21, 2011

Wordless Wednesday #2





- Posted using BlogPress from my iPhone

7 Tips membuatkan otak berfikir cepat

1.Ambil dos EPA secukupnya
2.Seks secara terancang
3.Buat teka teki / soduku
4.Ketawa / senyum
5.Berjalan kaki
6.Berfikiran kreatif
7.Berhubungan dengan sifat keanak anakan.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Sunday, September 11, 2011

Life

Life is as easy or as hard as you think it is

"Welcome New Semester 1/2011"







Saturday, September 10, 2011

Stand On Your Own Feet

People can talk anything
People can assume anything
People can blame on me either
Go on. I'm fine with it.
They know nothing. Yes. Nothing.
But one thing for sure to put the blame on others is not so me.
Allah knows everything & that more than enough for me
Talk people!Keep on talking
I'm standing here just to listen
And I'm ready for everything
It all seems easy to me because I have faith in Allah SWT & I believe in myself

So here I'm just standing up myself


credit to NN

Tuesday, September 6, 2011

Wordless Wesnesday #1




- Posted using BlogPress from my iPhone

Ihsan

Tadi pergi makan keow tiau kerang dengan mak dekat restoran baru publish di kawasan kediaman.Pertama kali pergi.Walaupun restoran ni dah buka beberapa bulan.Nampak sangat bukan supporter yang terbaik di situ.Masakan terbaik.Semua sedap.Baguslah restoran ni beroperasi di sini.Memudahkan kerja saya di masa depan kelak.Hahaha.Gelak ada makna.

Sedang makan, saya perhatikan pakcik guard Ar Rahnu yang sedang bertugas.Setia dia menunggu depan pintu ArRahnu.Rasa nak nangis pun ada tengok keadaan pakcik yang berusia dalam lingkungan 50 an tu.Tidur bertilamkan kotak di luar Ar Rahnu , bertemankan motor kat sebelah , kerusi plastik dan meja.Tak macam saya sekarang, sedap baring atas tilam. Ya Allah, besar sungguh nikmatMu.Alhamdulillah.Syukur.Syukur. Tengok pakcik tu lama lama sendiri jadi syahdu. Kasihan. Dalam usia macam tu terpaksa menempuh kehidupan yang mungkin dia pun tak rela.Sedih.

Tiba tiba mak cerita.Sehari sebelum raya mak pergi beli barang dekat kedai di pekan.Tengah mak beli barang, datang seorang pakcik tua dalam usia 60an ke kedai yang sama, minta nak beli gula setengah kilo. Mak cakap, mak dengar , mak jadi sentap. Pakcik ni nak beli gula sekilo pun tak mampu. Dia mampu beli gula setengah kilo saja untuk hari raya. At last, mak cerita, mak belikan barang barang hari raya , mak sedekahkan dekat pakcik tu . Sebab mak tengok pakcik tu rasa kasihan, nak beli gula sekilo pun tak mampu untuk raya.Sedih.Tiba tiba rasa nak nangis sekarang.Ya Allah, syukur sangat dengan nikmat Mu.

Dua keadaan yang berbeza tapi berperasaan yang sama , buat saya tertanya tanya , mana pergi anak anak pakcik pakcik ni.Sanggup biarkan ayah bersejuk dan berlapar . Mungkin tiada anak.Tapi jika ada, Ya Allah engkau berilah rasa tanggungjawab kepada mereka agar mengasihani bapa bapa mereka.

Malam ni nasihat dari mak yang penuh nasihat ,

"Kehidupan perlu di rancang sejak muda... "

Baiklah mak.Baiklah.I LOVE YOU so much.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Bulan Biru

Review The Smurfs :
1. Sangat Comel sampai rasa nak gigit gigit.
2. Jalan cerita tak boring sampai rasa nak lagi, lagi dan lagi!
3. Cerita biasa biasa, tapi boleh buat Ain dan Ikmal teruja. Korang taw tak, untuk Ain dan Ikmal duduk 2 jam secara baik adalah ajaib , tapi The Smurfs berjaya hokeh untuk menggoda Ain dan Ikmal .So , i loike The Smurfs!
4.Sayang Ain, Ikmal and Alis but now i miss them! :(


- Posted using BlogPress from my iPhone

Sunday, September 4, 2011

Top 10 Traits of Highly-Successful People

1.Work Hard
2.Continuously learn and never quit
3.Keep a balanced perspective of things
4.Self-reliant and take responsibility
5.Adapt quickly
6.Curious and eager to learn
7.Network with people
8.Creative
9.Seize the present moment
10.Observant

From Dr Philip E. Humber ( www.philiphumbert.com )

REVIEW: DTOX NATURAL SENDAYU TINGGI