Posts

Showing posts from September, 2011

Wordless Wednesday #3

Image
- Posted using BlogPress from my iPhone

Research Mode

Image
Dalam kehidupan, kadang kadang kita WAJIB buat benda yang kita TIDAK MINAT untuk mendapatkan sesuatu yang kita MINAT ,

Dan di akhirnya kita pasti akan MINAT benda yang kita TIDAK MINAT kerana benda yang kita MINAT :) #putarputar

p/s : Baca journal - TAK MINAT!
p/ss : Kesarjanaan - MINAT!MINAT!MINAT!






Otak....Otak...Otak.. :)

- Posted using BlogPress from my iPhone

Wordless Wednesday #2

Image
- Posted using BlogPress from my iPhone

7 Tips membuatkan otak berfikir cepat

1.Ambil dos EPA secukupnya
2.Seks secara terancang
3.Buat teka teki / soduku
4.Ketawa / senyum
5.Berjalan kaki
6.Berfikiran kreatif
7.Berhubungan dengan sifat keanak anakan.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Life

Image
Life is as easy or as hard as you think it is
"Welcome New Semester 1/2011"






Stand On Your Own Feet

People can talk anything People can assume anything People can blame on me either Go on. I'm fine with it. They know nothing. Yes. Nothing. But one thing for sure to put the blame on others is not so me. Allah knows everything & that more than enough for me Talk people!Keep on talking I'm standing here just to listen And I'm ready for everything It all seems easy to me because I have faith in Allah SWT & I believe in myself
So here I'm just standing up myself

credit to NN

Wordless Wesnesday #1

Image
- Posted using BlogPress from my iPhone

Ihsan

Tadi pergi makan keow tiau kerang dengan mak dekat restoran baru publish di kawasan kediaman.Pertama kali pergi.Walaupun restoran ni dah buka beberapa bulan.Nampak sangat bukan supporter yang terbaik di situ.Masakan terbaik.Semua sedap.Baguslah restoran ni beroperasi di sini.Memudahkan kerja saya di masa depan kelak.Hahaha.Gelak ada makna.

Sedang makan, saya perhatikan pakcik guard Ar Rahnu yang sedang bertugas.Setia dia menunggu depan pintu ArRahnu.Rasa nak nangis pun ada tengok keadaan pakcik yang berusia dalam lingkungan 50 an tu.Tidur bertilamkan kotak di luar Ar Rahnu , bertemankan motor kat sebelah , kerusi plastik dan meja.Tak macam saya sekarang, sedap baring atas tilam. Ya Allah, besar sungguh nikmatMu.Alhamdulillah.Syukur.Syukur. Tengok pakcik tu lama lama sendiri jadi syahdu. Kasihan. Dalam usia macam tu terpaksa menempuh kehidupan yang mungkin dia pun tak rela.Sedih.

Tiba tiba mak cerita.Sehari sebelum raya mak pergi beli barang dekat kedai di pekan.Tengah mak beli barang…

Bulan Biru

Image
Review The Smurfs :
1. Sangat Comel sampai rasa nak gigit gigit.
2. Jalan cerita tak boring sampai rasa nak lagi, lagi dan lagi!
3. Cerita biasa biasa, tapi boleh buat Ain dan Ikmal teruja. Korang taw tak, untuk Ain dan Ikmal duduk 2 jam secara baik adalah ajaib , tapi The Smurfs berjaya hokeh untuk menggoda Ain dan Ikmal .So , i loike The Smurfs!
4.Sayang Ain, Ikmal and Alis but now i miss them! :(


- Posted using BlogPress from my iPhone

Top 10 Traits of Highly-Successful People

1.Work Hard
2.Continuously learn and never quit
3.Keep a balanced perspective of things
4.Self-reliant and take responsibility
5.Adapt quickly
6.Curious and eager to learn
7.Network with people
8.Creative
9.Seize the present moment
10.Observant

From Dr Philip E. Humber ( www.philiphumbert.com )