Thursday, May 26, 2011

Hey Ladies!

Siapa dah tengok Nur Kasih?Hangkat Tangan. Saya dah tengok hokeh!Siap hari 1st day lagi pergi tengok sama Zai.Siap tumpah air mata pat blas baldi jatuh ke bumi.Arghhh....sumpah sadis bercampur baur.Erkkk...tapi macam sedey sangat kan.Tak kesah lah sebab saya memang spesis ratu air mata pown.

Dah tamat satu siri kefoya foyaan. Cerita si lanun? Si Panda?.Tu masih lagi dalam waiting list.So, boleh lagi teruskan niat untuk banje ( jika ada ).Kecil tapak tangan, skrin panggung saya tadahkan.

Sekarang rasa nak tulis mengenai isu kecantikan.Chantek.Perkara subjektif.Ini bukan nak rasa naik bakul hangkat kaki hokehhh.Tapi setiap wanita berhak untuk rasa chantek kan.Pakai baju baru pun dah rasa chantek dah

"Cantik luar.Cantik Dalam.Cantik Dengar Sini"

1. Saya rasa kulit muka semakin kusam.Sampai ku rasa down melihat muka di cermin.Formula : tak minum air manyak manyak.Memang cari penyakit sendiri ah.Benda simple tak buat . Kalau merungut depan Moon , mesti perkara basic ni balik kena tarbiah.Hoho.Tak ku lupa Moon.Tapi tetap macam nak percaya produk kecantikan. Harus bertukar. Dalam kajian.

2. Selaras dengan itu, ( memang skema punya ayat ) , rasa nak down jugak bila tengok eye bag di muka makin dah menjadi. Ni isu tido lambat. See? Dah taw sebab dan akibat tapi still lagi nak buat. Any cure untuk hilangkan eye bag dengan segera?Ting!

3. Saya dah bosan dengan semua baju nak pergi kerja.At last end up tiap minggu akan pakai baju yang sama . Baju yang saya suka je. In process ada lagi beberapa baju dekat taylor swift yang tak siap jahit lagi. Cepatlah siap sebelum saya pakai baju uniform yang sama je tiap hari.Sekarang, baju yang manyak manyak ni , dah mula rasa maw di wariskan ..... oh adik adik ku...hehehe

4. Dah semakin gemuk. ( Fakta ). Tapi hari ni ada orang suruh saya makan banyak banyak lagi kasi gemuk. Mak kaww....overdose kang!Fakta menarik lagi : semua baju kebaya macam dah tak bley pakai dah hokehhhh!

5. Kuku tangan dan kaki perlu rawatan mani n pedi secara segera. Buruk no haku tengok. Rasa macam baru 2 minggu lepas g treatment manicure, now dah mencabar iman balik. Memang kena spending time ah buat kat umah.Kalau every 2 weeks macam ni ,bankrapc la haku!

7. Dah jarang nak make up.Sebab ? . Balik pada point no 1 dan no 2.Aku down tengok muka kusam depan cermin.Sekarang macam suka pakai benda basic je.Compact Powder n lipstik.Phewww....kena pulihkan semangat yang hilang nih!

8. Saya rasa bila dah masuk lingkuan 26 an. Perubahan kulit macam dah ketara la.Macam tak anjal. Seriuosly. Oh my!

Sudah sudah lah. Rasa nak tidur dah menggugat jiwa. Tidur lambat, muka tak segar. Cakap banyak. ( Erkkkkkk ?? )

Bye dalingss !

1 comment:

Aimi dan Pakcik Hashim said...

hehe
selalu tido awal
kena hepi selalu
makan benda berkhasiat

tu cr basic nak jaga kecantikan. mcm aku yg cantik ni. haha

PHD IS A LONELY JOURNEY