Ahlan Wa Sahlan Ya Ramadhan


Gambar yang comel bercirikan kanak-kanak.Suka!

Puasa kembali.Setahun memang tak rasa.Saya rasa macam baru ja saya pergi terawih sama-sama dengan kawan saya Zila.Sekarang Ramadhan datang lagi.Tapi takkan pergi dengan Zila.Zila pun dah jadi isteri orang, mak orang, dah siap berpindah dah dari kawasan kediaman saya.Terawih tahun ni mungkin tak sama dengan tahun lepas yang pergi berjemaah bersama gadis-gadisan.Kehidupan 25 tahun macam ni la.Semuanya akan berubah.Sama ada yang positif atau negatif, kita sendiri yang boleh tentukan.Bulan puasa : bulan menggandakan ibadah.Boleh berubah ke arah positif kan? Insha Allah!

Tahun ni saya menyambut bulan puasa di dewan kuliah.Jika Rabu adalah hari pertama puasa,esok ketika korang sedang berjemaah di masjid Solat Terawih yang pertama, sayamasih belajar di dewan kuliah.Sedang korang semua sibuk-sibuk nak berplanning untuk bersahur esok hari.Saya mungkin di dalam perjalanan balik dari kuliah.Dan tahun ni saya menyambut Ramadhan pertama di USM!Bersama rakan sekuliah dan juga lecturer.Pengalaman kan.Tapi yang tak best, terskip berjemaah terawih untuk Selasa dan Rabu tahun ni.T________T

Selamat Menyambut Puasa buat kalian.Semoga kita berlumba lumba untuk mengerjakan ibadah di bulan ini.Pahala berganda weh!.Harapan kepada anak murid, janganlah terlalu bersifat aktif di bulan puasa.Mahu longlai saya nanti di buatnya.Tenaga students ni macam Mutant X juga saya rasa.Bulan puasa pun tak pernah letih!

Ahlan Wa Sahlan Ya Ramadhan

" Selamat Datang Wahai Ramadhan "

SELAMAT BERPUASA !
2 hari lagi...... [ 28 Shaaban 1431 ]


p/s : saya dah tengok SALT : SUPER best!






Comments

yonna said…
babe,selamat berpuasa dear! kalau free, boleh bukak posa sama2 hehe
Slaam ramadan...

Selamat berpuasa kepada cikgu anis...
LUVLYDIYANA said…
yonna :
boleh boleh.insha Allah, ada waktu boleh di arrange kan!
LUVLYDIYANA said…
wandy si adik..eh?

Selamat Berpuasa!

Popular posts from this blog

Info Buat Cikgu Yang Nak Sambung Belajar FREE

Entry Yang Terlambat

Jalan Jalan Di Bandar Muar