Monday, July 12, 2010

Kali Pertama



Pengkuliahan hari ini adalah kuliah pertama setelah 2 tahun.Pheww....Gila dah terasa lama tak masuk bilik kuliah.Feel it again,and it's so fun!Terasa macam bukan pergi kuliah.Macam pergi tengok cerita Spongebob lepas tu kau gelak kuat kuat bila tengok Patrick dengan tiada perasaan berbogel di khalayak ramai.Patrick menyumbang kepada adegan menggelikan ulu hati.Memang benar.

Lecturer saya adalah sangat kelakar kah kah kah.Dr Hazri Jamil.Timbalan Dekan Program Pengurusan Siswazah.Dulu, dengar nama dekan saja dah rasa macam nak kecut perut.Hari ni, dengar nama dekan macam nak senak perut.Lecturer ni keja buat lawak ja.Sampai rasa tak puas kuliah 2 jam.Please please, extend lagi please.Biar berbaloi bayar duit tol!Sebab tu saya kata, pergi kuliah macam tengok cerita Spongebob.Tapi lecturer saya bukan seperti Spongebob yang bersegi tu.Patrick pun bukan.Squidward si pendengki itu apatah lagi.Lawak macam Spongebob, itu mungkin.Agagagagaga.

Semua kuliah saya di hadiri oleh cikgu-cikgu senior.Tiada foreigner.Itu kena masuk kuliah lain.Dan saya adalah si bongsu di dalam kuliah.Ini statement yang ex-housemate saya keluarkan tadi.Sebab saya macam paling lambat dari segala jenis perbuatan.Err...bukan segala jenis perbuatan.Kalau bab makan, kadang-kadang saya cepat juga.Lambat dalam berkahwin.Haiyoooh...25 masih belum terlambat bukan?

Satu perkara yang sangat menyenangkan hari ni adalah, tadi ada 2 orang yang kakak, Kak Su dan Kak Balqis datang jumpa saya.Mula-mula saya wonder macam mana kakak ni kenal nama saya sedangkan saya bukan artis, nak kata glamer, jauh sekali.Diaorang datang dari tempat yang sama dengan saya.Sebenarnya, sejak dari hari Jumaat diaorang try cari saya.Supaya senang nak ajak ke kuliah sama-sama.Tapi saya ni hilang entah kemana.Sebab tu ,hari ni diaorang cuba jaya juga cari saya.Thanks la kakak-kakak.Kalau tak, saya pun keseorangan nak pergi kuliah.Lepas ni dah ada teman.Ini perkara paling menyenangkan.Terima kasih Allah!

Assigment?Memang dah ada pun yang menanti.Kuliah pertama pun bukan lah semanis di sangka.Kerja belambak nak gila.Lepas ni kita boleh tukar cogankata

"Saya suka tulis blog.Hari-hari saya tulis blog"

kepada

"Saya suka tulis assignment.Hari hari saya buka FB...."

Eh?Tetiba.

6 comments:

yonna said...

wahh dh start kuliah :p ehh ko part time student ke full time weh? selamat belajar kembali! :)

Azwandy Bin Muhamad said...

salam cikgu....
Wah... sy pon rasa nak sambung stdy jugak la....

my note said...

wah best nyer mendengar citer dr anis...., insyaAllah, wani akan sambg study .... thn depan...

LUVLYDIYANA said...

yonna :
part time weh!

LUVLYDIYANA said...

wandy:
sambungla..muda lagi.ada masa

LUVLYDIYANA said...

wani :
takpe,ko dah nak kawen kan..hehe

REVIEW: DTOX NATURAL SENDAYU TINGGI