Saya Guru Malaysia

Service streamyx amat mengancam emosi petang ni.Buat saya macam maw bungkus saja modem campak ke laut bagi ikan makan.Ni cubaan ketiga nak bukak gigimail.Nasib baik tidak mendukacitakan dah.Kalau tak..kalau tak..kalau tak...Ewah.Emo!

*****************************************

Itu intro.Bila menulis blog,kadang kadang saya rasa nak buat intro paling susah.macam pembuka ayat untuk meng'ayat' awek atau boyfren.Mungkin diterima atau ditolak.Jadi intro adalah harus simple but nice.Tapi saya kadang kadang saya hentam wa punya suka.Penah jadi serabut but nice pun ada.Tapi bukan itukah concept hentam wa punya suka.Memang kadang kadang hasilnya menarik,dan kadang kadang tidak.

Hari ini 16 Mei.Hari ini Hari Guru.Ok bangun sekarang nyanyi lagu Negaraku disusuli lagu Kami Guru Malaysia.Saya paksa.Sebab ni blog cikgu.Baru meriah.Rasa nak buat pesta.Dulu saya di waktu zaman sekolah, saya syook syook ikut cikgu nyanyi time sambutan Hari Guru.Tapi sekarang, saya sendiri yang menyanyikan untuk diri saya.Macam tersedih sedan bila nak nyanyi.Baru sedar diri adalah cikgu.Eh, sebelum ni ingat sebagai apakah?Haha.

Saya menyambut hari ni dengan perasaan demam.Kepala berat.Terlantar di katil sepanjang hari.Semua call dan sms ucapan Selamat Demam..eh bukan bukan , Selamat Hari Guru ,saya tidak dapat balas dengan baik.Terima kasih pada semua yang mengingati saya adalah guru bukan Ultraman ataupun Power Rangers.Terharu satu bakul.Students bagi sms buat ucapan ringkas "Jasa Cikgu Saya Kenang Sampai Bila Bila" pun dah buatkan saya nak nangis satu bakul.Rasa di hargai dan saya beremosi tinggi di kala demam.T_______T

Keadaan badan sekarang macam semakin sihat bagaikan johan.Saya dah boleh bangun setelah satu hari saya terbaring,lepas makan ubat , pasti nak tidur.Ubat memang mendadahkan.Dan hasilnya memang mengawsome dan mengincredible hulk kan!Dah sihat sampai boleh nak tulis blog dah.

Last but not least [ ayat normal BI aku dulu dulu ]

Selamat Hari Guru kepada semua warga pendidik.Kita adalah pembina bangsa tak kiralah di mana kita mengajar dan siapakah kita.




Comments

keen said…
hehe..demam yerk..cian..nasib bek dah sembuh kalo x , x sambut ari guru la esok...

akak yg x demam pun rasa terlebih emosi dgn ucapan dr students...hakikatnya itulah kita GURU..
ASaDa RyutaRo said…
hahaha...

semoga cepat sembuh..

selamat hari guru untuk kamOo..

"guru biasa MEMBERITAHU, guru yang baik MENGAJAR, guru yang cemerlang MENDIDIK, guru yang unggul MENJADI INSPIRASI"
[ayat ini di cilok dari sweetstoberi.blogspot.com]
Liz said…
hepi ticers day
LUVLYDIYANA said…
kak keen :
betull..ni namanya dalam hati ada taman..aik?
LUVLYDIYANA said…
asada :
thanks! selamat haru guru untuk kamu juga.. [ penah jadi cikgu kan.. :) ]
LUVLYDIYANA said…
liz : hapy teachers day!

Popular posts from this blog

Info Buat Cikgu Yang Nak Sambung Belajar FREE

Entry Yang Terlambat

Jalan Jalan Di Bandar Muar