Wednesday, May 5, 2010

KawenThon

Perkahwinan bukanlah perkara aneh di usia 24.Tapi bila anda tak kawen, anda lah yang di anggap bagaikan alien.Ini perkara peik tepi benar.

FB saya dah penuh dengan jemputan kawen dari kawan kawan.Dari penghujung bulan 5, bagaikan ada acara perlumbaan kawen beramai ramai.Mari kita buat senarai semak ada berapa orang rakan yang bakal berakhiri zaman bujang lalalitamplom di bulan 6 nanti.Dah macam Pesta Kawen pulak saya rasa......


~5 Jun~
Perkahwinan rakan baik sebumbung serumah semotor sekereta sebaju dan segalanya.Ajlaa.Di buat di Taiping.Tak jauh dari tempat kediaman.

~29/05~
Perkahwinan Yasser dan Faidah di Taman Serai Maju, Bagan Serai , Perak. Aik. Kenapa alamat rumah si pengantin macam alamat rumah saya je?Agagagaga.Kejadian perkahwinan akan berlaku di kawasan kejiranan saya. Yaser adalah rakan senior saya di sekolah rendah dulu.Tup tup dengar nak kawen.Tahniah!



~13/06~
Persandingan my housemate, Kema di Tapah,Perak.Time ni saya di jemput untuk jadi pengapit sekali.1st time ni nak jadi pengapit orang.Saya tak reti weh.Nak kipas orang camne.Pasang kipas cap Panasonic sudah.Hehe


~6 jun~
Perkahwinan rakan sesekolah, sejiran dorm, sejawatan, sematrik.Hashira.Sekarang dia lecturer di Kolej Mara.Ni pun dengar cerita je tup tup dah bertunang.Bikin gempak je.Majlis Perkahwinan berlangsung di Taman Maju, Seri Iskandar.Tempat saya outing di zaman remaja.Huahuahua


~6 Jun~
Hari yang sama.Rakan sesekolah juga kawen.Roshimah.Tapi tempat lain.Kat Kampung Gajah, Perak.Dah bertindoh pulak kenduri kawen kawan kawan.Wallaweh!


~12 Jun~
Majlis Perkahwinan Zaihasrah.Ni di Titi Gantung, Bota, Perak.Ni Majlis yang dah keberapa weh?Belum lagi pergi saya dah rasa banyak sangat pulak.


~13 Jun~
Majlis Perkahwinan Aidi Hazree.Ni di Seri Manjung.Tengok dah penat la ni.Tulis pun dah sikit dah.Huhuhu


~20 Jun~
Ini Azim.Rakan sekelas saya dulu.Dari form 1 sehingga form 5.Kami bersama.Sekarang dia sudah maw jadi suami orang.Eceh.Perkahwinan diadakan di Cheras.Ni mungkin perkahwinan penutup di bulan 6.Mungkin.Kalau selepas ni ada lagi jemputan, saya kurang pasti.tapi sedengar dengar saya, hanya ni sajalah kawan kawan yang maw berkahwin di bulan 6.


p/s : kepada rakan rakan, tahniah atas perkahwinan yang bakal menjelang

p/ss : Insha Allah saya akan hadir jika tiada yang menghalang

p/sss : gambar berada dalam keadaan tidak tersusun kerana saya berkeadaan kurang enak untuk menyusun..agagagagaga :P

4 comments:

ASaDa RyutaRo said...

hahaha..

rasanya blog ni dah banyak kali keluar entry cerita pasal kawen.. tp org yg menulis belum kawen lagi.. haha

so mcmana dgn jejaka yaman tu? hihi :P

semoga cepat menikah yoh.. :P

LUVLYDIYANA said...

asada :
lepas ni dah stop tak mo tulis dah bab kawen.hehe.betul ni netul!!

lohhh...tade cerita la asada.betul!!kalau ada dah lama di ceritain..huhu

SyerAgh PgrEE said...

klau slalu ckap sal kawin, kna kawin t tu. haha rmai laki kat luar sne bujang ag. huk2

kitatauke said...

salam perkenalan...
byk gak ke tuan tanah abis duit beli hadiah???:)

PHD IS A LONELY JOURNEY