Nama Kita Indah


Semalam saya tiada kerja slumber yaya g googling jap maksud nama saya.Sebenarnya saya dah taw dah maksud nama saya sejak kecil, tapi untuk kepastian yang teguh saya g googling jap.Lepas dah habis cari maksud nama sendiri, cari pulak maksud nama kawan kawan.Macam best tiada kerjaan.Orang cakap nama mencerminkan perlakuan.Mari kita ngetest.Sama tak nama kita dengan perlakuan.

Saya di beri nama Anis yang bermaksud Yang Mesra, Teman Setia dan Ramah Dalam Pergaulan.Huh.Ni macam betul.Macam asyik nak cakap je kan.Bila masa pulak saya tak jadi ramah.Kecuali pada stranger.Saya takut!Ramah pulak memang ramah.Ewah.Kalau nak termalu malu tu pun dalam masa sejam yang pertama.Tapi kadang kadang bergantung juga kepada prestasi kawan kawan.Kalau saya jumpa kawan yang dia pu termalu malu,takkan saya maw lebih dari itu.Macam syook sendiri saja.Ntah ntah dia tak suka.Hahaha.

Diyana tu saya search takda maksud.Bila saya tanya ke mak kenapaka letak nama saya Diyana, mak cakap sebab dulu ayah dengan mak, dizaman muda obses kepada Puteri Diana.Time tu zaman kegemilangan dia.Semua orang suka Puteri Diana.Dan mak harap anak dia jadi cantik dan baik macam Puteri Diana, dan saya adalah puteri yang pertama, sebab tu mak macam syook syook nak letak nama saya Diyana.

Skip perenggan ni kalau rasa nak muntah.Ni mak saya yang bilang ke saya.Setiap tindakan ada reason la bukan.Sama macam saya suka nama Sofia.Sebab tiap kali saya jumpa orang yang nama Sofia, mesti orang tu cantik dan baik.Sampai saya pun tersuka suka.

Diyana tu tada maksud.Diyanah ada maksud.Iaitu agama.Saya menerima maksud agama... :)

Dan apa pula maksud nama anda?Sama tak dengan sifat anda sekarang?Orang cakap nama mencerminkan kelakuan kan?Klik SINI untuk taw maksud nama nama anda.Marilah kita share.. :)

Sekian.Kita bersurai....Selamat pagi Khamis kawan kawan yang indah!

Comments

ctfza said…
anis.. awak memang peramah dulu kini dan selamanya.. hehe.. anis.. akak nak address anis boley? email me at ctfza@yahoo.com eh.. tenkiu
ASaDa RyutaRo said…
haaa~ ini baru xde kerja..

boleh lagi cari maksud nama2 semua member2 an. hahaha

Popular posts from this blog

Info Buat Cikgu Yang Nak Sambung Belajar FREE

Entry Yang Terlambat

Jalan Jalan Di Bandar Muar