Menggamit Kenangan

"Bila April tiba,
Hati mula berkata,
Setahun lamanya,
Perkenalan kita....."

Ini Dr Fazley cakap.Saya tak cakap.Saya cakap........

"Bila Mei tiba
Hati mula berkata
Kawan ku dah kawen
Semua nak kawen.. "

Ok.Ini isu tipical yang harus di perdengarkan oleh gadis suci murni berusia 24 tahun.Harini maka bermula la acara kawen kawen oleh semua housemate housemate saya yang sungguh luvly , baik hati , disukai ramai ,gunakanlah tanpa was was. [ Zaitun pinjam tagline jap.Tapi kenapa housemate saya seperti barangan sekarang?erkkkkk? ]

Bermula nya acara pernikahan Kema pada pukul 10 pagi tadi, maka bermulalah siri penukaran status Cik kepada Puan bagi housemate housemate saya yang luvly, baik hati, di sukai ramai itu.Saya dah call Kema tadi.Bertanyakan khabar menjadi sang isteri setelah hampir beberapa jam.Wah.!!sungguh ceria.Siap jemput saya untuk bertandang ke rumah dia dan suami jika saya ke Tapah kelak.We'll meet soon dear.Owh, Kema juga dah confirmkan saya sebagai pengapit dia untuk majlis resepsi dia, bulan 6 nanti.Ni 1st time saya nak jadi pengantin.Tapi sampai sekarang saya terpikir pikirkan bagaimana keadaan saya di atas pelamin kelak.Mesti aku tercuak cuak!Macam aku yang jadi pengantin ja nak berperasaan macam nih.

Esok, Farah jiran bilik sebelah ketika di rumah sewa milik kita.Hep hep hep.Berani kata rumah itu milik kita.Nak kena marah dengan pakcik botak kepala licin di depan kepala kang!Siyes saya dah lupa apa nama owner saya yang baik hati tu.Tapi yang saya ingatkan kepala dia botak dan licin di depan.Trademark.Itu pasti kita ingat.Kan kan.

Saya try call Farah tadi.Tak dapat.Sibuk dengan majlis agaknya.Maaflah Farah, tak dapat nak attend majlis yang jauh nun di Johor sana.Sekarang mak saya macam agak menyekat perjalanan anak anak secara perseorangan.Masih trauma dengan kes abang agaknya.Saya masih dalam tempoh kuarantin untuk berjalan jalan secara bebas.Tunggu mak dah cool cool sket.Baru pergerakan menjadi rancak semula.Tunggu la.Tunggu.Mak memang camni.Dulu saya ada kes accident dan ragut time naik motor, dia trauma, terus belikan kereta.Motor tak bagi naik dah.Tapi untung gak akibat ragut.Berbaloi baloi!!Heh!

Coming soon, Laa rakan sebilik dan serahsia.29/5 ni bakal menyusul majlis pernikahan.Wah!sungguh pantas dan cepat perjalanan hidup rakan rakan sehousemate.Padahal bila di kenang kenang macam baru semalam masak sama sama untuk berbuka.Macam semalam keluar ramai ramai cari kedai makan.Macam semalam ja pergi order kat abang kereta kuning jiran sebelah nak ayam.Untung berjirankan tokey ayam.Boleh dapat makan ayam secara murah.Dan hati ayam secara free.Sekali sekala ayam juga dapat free.

Lepas Laa, insha Allah turn Wani pulak.Murah sungguh jodoh rakan rakan serumah.Semoga berkekalan ke akhir hayat.Lepas habis turn Wani, sudah pastilah yang terakhir adalah saya.Kitaorang satu rumah isi rumahnya tak ramai.5 orang yang tetap.3 orang berpindah randah dan duduk tak lama.Sebab tu yang paling rapat adalah si dara pingitan 5 orang ini saja.4 sudah di cop orang.Hanya tinggal seorang.Alamak?Hahaha.

Baiklah...sedikit kenangan untuk kita bersama....

~kejayaan di kongsi bersama ~



~kegembiraan dikongsi bersama~


~kesejukan dikongsi bersama~



~kekenyangan dikongsi bersama~


Housemateku,
Selama 3 tahun kita hidup sebumbung.Tidur bersama, makan bersama, masak bersama walaupun rumah kita jarang sekali maw masak, asyik berkawan baik dengan kedai tomyam siam hujung simpang ja.Tapi ingat.Kedai pangkah kita tak suka.Dari dulu kini dan selamanya......

Housemateku,
3 tahun bersama adalah kenangan terindah sangat.Saya begitu syook berhousematekan orang orang seperti anda.Happenin.Dan sangat banyak cerita.Kalau di kenang kenang saya rasa saya lah antara orang yang bertuah mendapat rakan rakan seperti anda yang menjaga saya ketika saya sakit dahulu, yang mendengar keluhan saya ketika saya hilang handset dulu yang membawa saya ke arah kehidupan yang girang wallaweh punya best dulu tahap SUPERB!!.Semua semua semua!Semua saya tak boleh lupa.

Housemateku,
Walau apapun status kita sekarang.Korang masih lagi housemate yang di kenang kenang.Suatu hari nanti kita gather lah secara ramai nak?Tapi biarlah saya bercalon kan suami dulu.Taklah saya sorang ja yang berasa janggal kelak.Hahaha.

Sekian.

Comments

ASaDa RyutaRo said…
hahahaha..

tak tahan ngn ayat last! nak gather2 tp tgu dia jd milik org dlu. hahaha..

kamu bila lagi??? semua org sudah berpunya. hampir semua mau tukar status "cik" ke "puan"
[sengaja mo bikin stress]

lalala~

semoga ketemu jodoh yg paling terbaekk buat kamuu.. :)
LUVLYDIYANA said…
asada :
doala saya dipercepatkan jodoh.senang jemput kamu makan kenduri..ngeee :)

Popular posts from this blog

Info Buat Cikgu Yang Nak Sambung Belajar FREE

Entry Yang Terlambat

Jalan Jalan Di Bandar Muar