Friday, April 2, 2010

Kiamat Sudah Dekat.Kita Sedarkah?

Lihat gambar untuk kesedaran




~tanda tanda kecil kiamat sudah banyak.kita sedarkah?~

Ini Kisah Semalam...

Sejak memiliki gigi besi, dan lebih terperincinya adalah memakai besi di gigi atau yang lebih specificnya lagi adalah braces,dah dah macam panjang pulak introduction.Acara bulanan dalam hidup adalah berjumpa dengan doktor gigi untuk ketatkan besi.Tu wajib jumpa.Kalau tak jumpa, gigi dah tak ketat, boleh gugur jatuh kebumi semuanya.Ha?kau maw tanggung?Haha.

Semalam saya jumpa doktor gigi yang baik hati lagi.Dia perempuan.Berbangsa Cina.Kalau lelaki, berbangsa melayu dan hensem pula,pastilah saya maw jumpa hari hari bukan sebulan sekali.Tapi sebabkan dia perempuan,cina dan baik hati,jumpa sebulan sekali pun tak pa.Eh, merepek pula.Bukankah dah bilang tadi perjumpaan hanya dibuat secara BULANAN.Tak kesahlah samada doktor laki ada perempuan.Heh.

Semalam hari jumaat.Dan kewajiban untuk setiap kaum adam di hari jumaat adalah bersolat Jumaat.Lepas register nama di kaunter pendaftaran, saya duduk dengan senyap di sofa klinik di tepi pintu supaya klau boring boleh saya usha orang dari jauh saja.Dalam asyik asyik tengah mengendap tu, saya tiba tiba terperasan ada sebuah kereta datang parking yang ahli kereta nya semua laki.Dah la bawa kereta berlagak samseng di jalan kecil,parking secara kasar,kemudian keluar dengan slumbernya ke kedai mamak yang ada di hujung jalan untuk makan.Tyme tu saya tengok jam di dinding adalah menunjuk jarum pendek di nombor 1, jarum panjang di nombor 6.Sahlah jejaka samseng ini tak pergi Solat Jumaat.Harapkan kereta saja lawa,tapi tak Solat Jumaat memang takde list calon suami lah.Eh?

Tu yang saya jumpa di pekan kecil,kaum lelaki boleh makan dengan selumbernya tanpa taw ini hari Jumaat di wajibkan keatas kaum lelaki untuk bersolat Jumaat.Yang lagi memualkan nafsu kalau kita pergi ke mall, then tengok ada couple lelaki dan wanita, yang masih lagi berlegar di kawasan mall untuk berasmaradana.Macam takda perasaan.Yang perempuan tu pun satu, kalau sejuta kali syoook jumpa boyfren pun, rasa macam balik rumah pun maw bawa boyfren,pesan la kat boyfren tu suruh g semayang jap.Tak lama pun kalau nak tunggu untuk mendengar khutbah dan solat.Macam tu ada hati nak buat calon suami?Engkau silap dik.Engkau silap.Eh,kenapa saya macam emo?Haha.Cool down babe.Lainlah kalau mungkin yang saya tengok tu adalah wanita seperti lelaki.Itu lagi mungkar.Tapi dah banyak.Tu pun tanda tanda kecil kiamat.Nauzubillah.

Itulah cerita saya di hari Jumaat.Memang dah banyak berlaku.Dan semakin banyak.Tak sedarkah Kiamat Sudah Dekat?

Update about my teeth

Gigi saya telah memberi perkembangan terbaik.Good baby good.Semalam doktor macam ketatkan dan tambah tali kat besi tu macam tali tangsi.Saya terlupa pulak nak tanya kat doktor tu apa fungsi dia sebab semalam saya dah lewat mahu bergegas ke sekolah.Doktor tu kalau di ajak tanya, panjang meleret dia explain.Macam saya paham 100% ja.Haha.Sekarang saya terasa gigi saya sangat ketat.Tak seperti kebiasaan.Saya rasa mungkin sebab diletakkan tali tu nak bagi lebih ketat dan padat.Maka itu namanya Tali Pengetat.Mungkinla.Mungkin.Sebab gigi saya lebih ketat sekarang.

Pemakanan seperti biasa.Tapi sejak dipasang Tali Pengetat, benda lembut yang keras pun nak makam rasa tak best.Seolah memakai pendakap gigi di hari pertama.Semalam nak makan nata de coco pun terasa tak best.Mungkin ini tanda tanda saya bakal kurus semula.Kerana saya akan kurang makan.Ya, sekarang berat body sudah naik dengan mendadak sebanyak 5kg.Macam mana saya tak bilang kalau saya dah gemuk?5kg adalah membimbangkan.T__________T

Bulan depan saya berjumpa lagi doktor perempuan cina yang baik hati itu.Perkembangan gigi seterusnya kita nantikan kemudian.


3 comments:

yonna said...

mmg hampir.tapi kenapa mcm tiada persiapan?

T______________T

eh korang pakai besi2 tu gosok gigi mcm mana???

LUVLYDIYANA said...

macam tade langsung.baju pun makin seksi.

yang lain aku tataw gosok camne.sbb ada dgr yang guna berus gigi khas.tapi aku guna berus gigi baby je.hehe

ASaDa RyutaRo said...

mungkin diorang uzur n x boleh ke masjid.. jd x dpt nk solat jumaat.. hahaha..

semoga gigi kamOo makin cantik.. :)

REVIEW: DTOX NATURAL SENDAYU TINGGI