Thursday, April 8, 2010

Kau Bukan Kawan

Saya mengantuk.Entah kenapa.Bila dihitung cukup saja tidur 6 jam.Tapi kepala ting tong macam tak cukup tidur ja.Saya cuba nak tidur, tapi macam tak best dah nak tidur time sekarang.Dah tak feel good dah.Saya tak biasa tidur di waktu kesiangan.

Mood macam swing di pagi hari.Tadi saya bangun pagi pagi dapat sms dari rakan yang sudah lama tidak bertanya khabar.Tanya pulak saya bila maw kawen macam soalan agen pencari jodoh.Itu normal lah untuk soalan bagi kawan yang sudah lama tidak bersua sms.

Tapi bila kau buat ayat serkap jarang, saya dah mula rasa annoyink dengan kenyataan yang bukan bukan yang bisa bikin hati panas saja. Ah kawan, tak payah lah nak diceritakan tentang kisah lama.Buat hati yang tenang berdarah semula.

Dahlah kawan, kalau sudah lama kita tidak bertanya khabar, atau mungkin itu kau anggap itu hanya lawak bodoh kau saja, tapi hati saya yang ada secebis perasaan sensitif juga, janganlah tiba tiba kau nak mendakwa aku macam macam atas kegagalan hubungan saya dulu.Janganlah kau nak dakwa aku yang segalanya seharusnya bertanggungjawab atas keadaan. Tak payah lah.Kau tak taw semua jalan cerita.Tak perlu saya nak explain semua.Saya tak salahkan siapa siapa.Saya taw setiap tindakan ada reason.Dan saya sudah redha.Yang kau tiba tiba pagi pagi nak mengeruhkan keadaan hati aku, kenapaka?

Bila saya dah tak berminat untuk bersembang lagi, jangan kaw jangan tiba tiba pulak sms tanya ke saya.Ko dah hangat hati ke? Hey, apa tujuan kau nak msg aku sebenarnya?Hanya untuk hangatkan hati saya supaya hangit kah?Tulisan berbold merah sebab aku marah.

Kawan, bila kau susah dulu aku tolong. Sekarang bila kau dah senang sikit, kau nak dakwa aku macam macam. Akulah punca segala kesusahan kau dulu.Bukahkah dulu aku dah banyak nasihat kau, tapi kau yang tak pernah amik pusing apa yang aku cakap.Sekarang aku pulak yang salah atas segala tindakan kau dulu. Aku tau dulu kita rapat. Tapi kalau kau terus dengan perangai kau, aku rasa macam dah lama tak kenal kau walaupun kita pernah rapat di masa lampau.

Dahlah kawan, kalau kehadiran kau hanya nak jadikan luka lama berdarah semula.Hentikan.Kita bukan kawan.Kawan bukan hanya datang waktu senang.Tapi datang juga waktu susah.Itu baru kawan.


1 comment:

ASaDa RyutaRo said...

wah wah wah..

bagi lagu ni kat kawan cikgu

~kita bertemu kali ini untuk apa? adakah hanya menambahkan lagi sengsara~ [hattan-mahligai syahdu]

xpa.. sabar sajor dgn kwn yg semacam itu. bg sengih banyak2 sama dia..

REVIEW: DTOX NATURAL SENDAYU TINGGI