Contohilah Sifat Naga

Aktiviti hari ini adalah berjumpa kawan wanita.Dah lama amacam tak ketemu Ema my best buddy sejak skola sampai dah besar panjang pun masih lagi best best best.Kalau dah lama tak jumpa, mestilah di selitkan dengan unsur unsur penceritaan yang panjang lebar.Panjang sampai order ice lemon tea segelas pun tak cukup cukup.

Dah kita skip cerita ni..............

Aktiviti paling menarik sepanjang pertemuan adalah pergi ke kelas cara mengajar naga.Ini best.Sejam lebih pun tak terpuas puas.Saya tengok dengan asyik sekali walaupun time di pertengahan cerita lelaki di depan mengadakan perbualan telefon dengan bersuarakan speaker sekali.Rasa maw tendang saja lelaki itu keluar wayang kacau spoil mood maw tengok naga saja.Kau ingat kau bayar 10 ranggok kaw boleh cakap kuat2? Aku pun bayar ok!.



Cerita ini memang best.Ini pujian ikhlas dari hati.Ada nilai moral yang boleh di ambil iktibar.Setiap tindakan lebih berkesan menggunakan akal.Bukan dengan membabi buta.Eh saya sebut babi.Sudah lama sebut babi.Macam terpelik pelik.Dulu kalau sebut babi orang cakap mencarut.Saya kata tak.Diaorang kata ya.Tapi ini bukan mencarut.Ini maknanya tindakan yang tanpa fikir tanpa akal akan mati.T______T

Toothless si naga adalah comel.Macam jika wujud maw saja di buat binatang peliharaan.Senang ke kerja tak payah bawa kereta.Terbang saja guna naga.Cuba lihat matanya.Wah!!Comelnya!!

Cerita ini memang best.Sumpah tak tipu.Bulan ni banyak sangat cerita yang best yang tak di khatamkan lagi.Memang kaya tokey cinema ada peminat setia cerita macam saya ni.Next movie maw saja tengok Date Night dan Clash Of Titans.Bakal menyusul When In Rome.Ni pun macam tertarik tarik maw tengok.Harap semua dapat tengok.Jika tidak pelanggan dvd sajalah saya.Hanya itu pilihan yang bijak.

Baiklah.Entry berakhir di sini.Mak dengan ayah sedang bersorak bila Kedah dah goal.Pasni turn saya pulak nak conquer tv.Saya ada beli cd baru.Percy Jackson and The Olympians The Lightning Theif.Cerita ni saya tak tengok lagi.Tak sempat hari tu.Anda dah tengok?Best ka?

Dah habis cerita ni...skip lagi....

Tadi sebelum pulang hangin betul satu badan.Ada sebuah kereta wira yang harap sport rim ja lawa parking di luar tapak parking dan menghalang kereta saya.Terdapat sekumpulan lelaki tak jauh dari situ.Mengikut pandangan cermin belakang bila saya nak reverse kereta, diaorg macam tengok tanpa perasaan ja si gadia terror reverse ni nak reverse.Bila saya dah give up.Ema mengoffer diri nak jadi tukang jaga kereta.Bila dah jadi macam tu, barulah terhegeh hegeh maw ubah kereta.Sangat annyoink lelaki tiada berperasaan terhadap kaum wanita sebegini.Maw saja saya sumpah agar di telan naga.Toohthless si naga pun berperasaan kasihan.Heh!Contohilah sifat naga jika anda kurang sifat siviknya.


Comments

miza said…
loh apsal x ckp aku dah da movie jackson 2...toothles the night fury dragonn

Popular posts from this blog

Info Buat Cikgu Yang Nak Sambung Belajar FREE

Entry Yang Terlambat

Jalan Jalan Di Bandar Muar