Friday, April 30, 2010

Anak Murid Yang Banyak Ragam

Kisah 1
Tiap tiap hari , tiap kali masuk kelas saya mesti bagi homework math.Sampai students saya pun saya taw naik boring , asal muka saya mesti nak bagi homework, asal homework mesti muka saya.Ekkk??.Then hari Khamis hari tu, saya nak bagi homework.Ada sorang ada murid saya cakap...

"Cikgu, Sabtu Hari Pekerja.Kami kena cuti.Tak boleh buat kerja sekolah."

Ayat ngelat...haha.


Kisah 2
Saya ajar Math 3 kelas Form 1. Ajar Form 1 kadang kadang menkelakarkan sebab diaorang macam kanak kanak yang comel juga saya rasa.Ada sorang student, nama dia Rahil.Banyak gila nak cakap.Sambil menulis pun cakap sampai kadang kadang naik lemas saya.Last last saya cakap.

"Whatever kamu la Rahil, malas dah nak layan kamu"

Lepas tu dia bangun tiba tiba.Sambil cekak pinggan gaya pondan.

"Whatever!"

Hai..macam mana nak marah student macam ni kalau kadang kadang gaya dia melawakkan?Hahaha.


Kisah 3
Saya ajar Math.Kelas belakang pun ada ajar.Kalau Math mestila kena ajar dalam english kan.Kalau dah kelas belakang tu, kalau cakap english haram sepatah pun tak paham kan.Kena la explain dalam BM.Tapi bila saya cakap macam ni

"343 campur 246"

Ada sorang student cakap.

Student : "Cikgu, cakap la dalam Bahasa Melayu"

Me : "Cikgu cakap dalam Bahasa Melayu la ni...."

Student :"Tu yang cikgu cakap campur tu kenapa? Bukan ka kena cakap tambah?"


Hahaha.Lama lama macam ni.Aku pun sakit otak.@#$@%@$@.



9 comments:

ASaDa RyutaRo said...

hahahaha

kelas tu kira "campur" tu bhsa apa??

adeh!!

alasan 1 may tu pernah d guna satu masa dlu. hahaha.. tapi mesti cikgu x kan setuju. sbb cuti hanya utk pekerja bukan utk student! uhh!

Liz said...

samela dgn student aku...

pening otak pk diorg ni sbnrnye..

yonna said...

hoi! campur tu pun takkan dia taktau dlm BM kot? T_______________T tp tu lah, tak boleh nak expect diorang tahu semua kan? alahai.

aku mmg la takde bakat jd cikgu. mmg aku meroyan layan budak2 ni hahaa

LUVLYDIYANA said...

asada ;
saya rasa diorg ingt saya ajar guna bahasa jepun kot...haha...

ha!ni mesti awak pakai alasan tu kan. :P

LUVLYDIYANA said...

liz :
macam macam ragam....tak larat aku...

LUVLYDIYANA said...

yonna :
setakat ni aku masih di tahap bersabar la.kalo tak sabar lama dah aku campak budak2 ni.pening!haha

Bro Framestone said...

he..23x tue salah satu pertanda xlame lagi dah tue

cepat2 la amik cuti n rehatkan minda he..23x

BroFramestone Blog

LUVLYDIYANA said...

bro:
muda lagi la bro!!!

Bro Framestone said...

ops mereng tidak menganl usia la..

sebab tue la bro suruh kamu cepat2 la amik cuti n rehatkan minda he..23x

takut melarat

BroFramestone Blog

PHD IS A LONELY JOURNEY