Saturday, March 13, 2010

Kamu Ni Banyak Cakaplah!

Telefon bimbit banyak guna.Ewah.Ini macam tajuk karangan sekolah rendah.Tiap tiap tahun karangan wajib buat adalah Pokok kelapa Banyak Guna.Sampai sekarang pun ada lagi karangan bercirikan macam tu.Setiap tahun student sekolah rendah memuja pokok kelapa rupanya.HAHAHA.

Sekarang henfon macam da canggih.Siap boleh nak tgk tv pun boleh guna henfon.Agaknya 10 tahun nanti, henfon leh wat jadi iron, hair dryer, lighter dan pelbagai lagi.Henfon sekarang kan banyak guna.

Tapi secanggih mana pun henfon saya.Kegunaan dia hanyalah satu.Iaitu mencall.Atau kata lain nya.Saya guna henfon hanya untuk bergayut.Atau erti kata lain,saya hanya suka call dari sms.Atau kata lain nya,saya amat payah nak tekan butang henfon untuk type sms.Atau.....eh eh..sudah sudahlah atau nya!

Sekarang ni saya dapat mendetect satu perangai saya terhadap henfon.Serius saya dah memang mengabaikan sikit fungsi sms terhadap henfon saya.Kalau saya baca sms, saya paham saya dah tak balas. Nak tulis k yang bermaksud ok untuk tunjukkan saya paham pun saya tak buat.Perangai ni masih dalam proses pengkajian.Saya pun tataw kenapa sejak dua menjak saya macam bermusuh terhadap sms.T_____T.

Tadi saya call Zai,Zai bilang sama saya yang Kak Aimah tanya kat dia pasal saya tak balas pun msg dia pasal katalog pinggan mangkuk semalam.Aduyai,sebenarnya saya sudah baca sms tu tapi saya tak balas ja.Last last saya balas lambat.Baru je tadi.

Lepas tu baru saya terperasan, ada dua orang kawan saya yang sms saya yang saya tak balas lagi.Sorang tanya pasal umah sewa.Sorang tanya pasal Ujian Medsi.Saya pun baru je balas.TADI.T_____T

Isk, saya pun tataw kenapa saya malas sangat nak texting ni.Mungkin saya suka cakap pot pet pot pet dari tulis msg trot tret trot tret.Kepada kawan kawan yang saya suka lambat balas sms,tahukah korang sentiasa di hati?Ini bukan ayat pergi memancing tapi ikhlas dari hati.Kalau ada kredit free sempena hari kelahiran.Jangan lupa gadis pencerita bedtime stories.Taw tak saya ada banyak cerita maw cerita ke anda?Sampai anda rasa tak larat nak dengar sampai bersambung sambung saja cerita.Kan lebih baik call dari sms saja.Hehehe.



4 comments:

ASaDa RyutaRo said...

sms biasa d gunakan oleh org yg malu2 mau ckp..

so kamOo ni dlm kategori org x malu mo cakap2.. kekeke :P

lagi satu.. best lagi call dr sms..

sungguh cepat! kdg2 klu sms, sms smpai lmbat.. mo tekan satu2 huruf. kdg2 terlalu over shortform.. erkk!

I/A = insyaAllah

sy perlu masa mo faham apa dia mau..

so.. di sini sy tekankan.. call lagi cepat..

hehehe...

*sy ingat mo taip lagi byk komen.. lalala~

Monkey D Luffy said...

habislah kredit bf kalau nak call selalu

haha

LUVLYDIYANA said...

asada :
saya rasa kamu pun jenis yg tak malu2 nak cakap...hehe.kadang2..sms tak sama macam call.kan.mm..boleh!nak tulis komen panjang2 pun boleh.silakan. :)

LUVLYDIYANA said...

kapten :
no aku ko ada tak lagi?

PHD IS A LONELY JOURNEY