Tuesday, February 23, 2010

Pemakanan Yang Tiada Nikmat

Ini cerita ringkas.Ringkas saja.Cerita ini tiada punca.Hanya tiba tiba berlaku tengahari tadi time saya terhegeh hegeh parking kereta.Tiba tiba saja bila saya dah elok elok parking kereta then ada someone bagitaw saya

"eh,eh..tak boleh parking sini.ini parking orang kantin"

Teka teki di sini adalah....

1) Sejak bila parking kat tepi tu kantin punya? Selama ni saya parking tade kecoh pun.Tiba tiba pulak hari ni nak berkira soal parking tu....

2) Saya tak kesah pun sebenarnya.Tapi yang saya perasan sepanjang petang takde pulak pakcik kantin tu datang parking kereta kat situ.Kalau betul parking tu kantin punya.Alah,nak parking jap pun tak boleh.Heh!Annoyink...

3) Saya malas nak tanya orang pulak pasal isu parking ni.Bagi saya parking di mana mana pun sama saja.Cuma saya wonder hari ni sejak bila parking tu kantin punya sebab dah setahun kadang kadang saya parking kat situ slumber ja.Takde pulak berbangkit isu parking ini kantin punya.......

Extra yang tidak berunsurkan EMO

1) Kantin sekolah saya masak tak sedap.Serius tak sedap masak cincai. Harapkan perut saja lapar.Kalau tak memang tak datang kantin dah.Bihun goreng makanan feberet pun di goreng secara tak sedap.Kadang kadang lebih kicap masin nak mampus.Serius memang tak sedap weh.Kadang kadang rasa pedas nak mampus macam maw bikin kecederaan mulut saya.Semua nya tak sedap.EVERYTHING!Tukang masak dia takde skill memasak langsung saya rasa.Nasib baik la perut ni pandai menagih nak lapar.Kalau tak, memang tak laku kantin tu saya rasa.

2) Sebab tu kadang kadang kalau kat sekolah saya makan kuih ja...tapi tahun ni saya banyak makan di kantin.Bukan sebab masakan kantin tu dah berubah kepada masakan bertaraf hotel ke apa kan.Tapi sebab nafsu makan yang membuak buak sekarang walaupun sebenarnya makan tu tak lah banyak sangat.Tapi saya kerap makan jugak sekarang.Patut sekarang dah tak jadi kerempeng dah.Satu kejayaan menaikkan badan. :)

3 ) Sekarang saya berhasrat macam nak bawa bekal saja dari rumah.Takpun makan saja siap siap dari rumah.Bukan boikot kantin akibat parking.Tapi ini menunjukkan tanda tanda penjimatan di kala duit hampir pokai.HAHAHA.Eh, bukan saya memang perlu berjimat ka???



entry ini adalah HAK CIPTA TERPELIHARA
~Cik Seri Anis Diyana~

4 comments:

yonna said...

aku sarankan ko bawak bekal je weh. puas hati.sedap x sedap kite masak

LUVLYDIYANA said...

tu arr..aku rasa aku kena start masak arr camni....tapi mmg di khuatiri ta sedap..HAHA

Ah Fatt said...

hehe
kantin x sedap... tp ada link dalam dpt gak kontrak

LUVLYDIYANA said...

ah fatt
aku harap die tak lama...haha

REVIEW: DTOX NATURAL SENDAYU TINGGI