Dalam Dunia Yang Serba Tak Sempurna

Hye..salam blog.Salam sawang2 blog.Salam labah2 blog.Fuhh..lama gila saya tak update blog.Sekarang saya rasa perkara yang paling susah nak buat adalah update blog.Tiap hari bukak blog macam terasa maw update.Tapi kadang kadang berakhir dengan menjadi silent reader saja.Dan sekarang kagum gila saya bila perasaan tu dah ada.Perasaan nak menulis ni memang kadang kadang macam datang dan pergi.

Kehidupan gadis remaja masih di teruskan seperti biasa.Best pulak saya menggelar diri gadis remaja.Terasa macam sentiasa young gituw.Tapi saya memang sentiasa young saja tanpa tereffect dari mana mana produk Bio Young.Dah banyak sangat produk nak awek muda sekarang.Tapi siyes sekarang saya geli bila ada lelaki dewasa yang beruban uban tiba tiba nak hitamkan rambut lepas isteri meninggal.Sekarang saya nak cakap ngan lelaki dewasa tu pun rasa geli geli ntah dari mana perasaan ni datang saya pun tataw tapi mungkin faktor utama dia dah takde bini pastu dah mula nak acting macam orang muda.Siap misai pun nak hitamkan.Dasyat ahh.Dah macam Haji Bakhil dah macam ni.HAHAHAHA

Sekarang kat sekolah macam ramai cikgu praktikal baru yang datang.Tapi sorang pun saya tak sembang.Bukan sebab saya yang sombong ke apa kan.Muka saya ni dah habis manis macam gula kapas dah g senyum tiap hari.Dah penat dah saya ni bagi peluang diaorang nak sembang sembang.Tapi macam buat ta layan ja.Dah arr siap dok tempat saya buat tataw juga.Jaga lompat jauh dengan saya pun buat tataw jugak.Last last saya sendiri yang down malas dah nak tegur dah.Saya pulak yang terasa over nak mesra mesra ngan orang tapi orang wat tak layan ja.Pelik ah dengan golongan junior sekarang.Macam tak reti beramah tamah ja.Ala,bukan harapkan sangat pun nak berkawan rapat ke apakan.Tapi kalau dok sebelah meja pun buat buat ta nampak.Memang ada yang pelik arr kan.Tak kesah la.Tu bukan masalah.Sekarang maw pikir benda benda yang penting saja.Benda benda yang tak penting macam tak payah pikir pun tak apa.Kita bukan boleh buat semua orang nak suka kat kita pun kan.Sebab kita pun bukanlah macam diva sangat.

Kisah dunia ni macam macam.Sekarang dah cukup setahun saya kerja, saya lagi nak terasa perangai orang tu macam macam.Dan banyak hati yang nak kena jaga sekarang.Tapi terlalu nak jaga hati semua orang pun bukan boleh sangat.Manusia sekarang suka lupa diri.Kalau dah terasa diri tu terlebih pampered sangat, ada yang nak ambil kesempatan kan. Dan sekarang siyes saya menyampah dengan perangai orang nak yang nak budget hero. Macam nak budget ketua tapi sebenarnya dia bukan sangat pun. Siyes menyampah. Tapi biasala, adat dunia kan.Kat mana mana pun ada pembudget. Budget cun.Budget Cantik.Budget Kurus.Siyes ahhh..tahun ni saya rasa saya dah mula nak benci pembudget.

Ok, gadis remaja benci pembudget ni dah nak berhenti sekarang. Maw mencari air di dapur.Tetiba dahaga.Banyak sangat mengomen kot.Wakakakakarut.. :P





Comments

Ah Fatt said…
ada generasi baby-boomer, generasi x, generasi y... semua lain2 watak
skang ni generasi y yg kerek2
LUVLYDIYANA said…
betul..semoga anak aku tak kerek..huhu

Popular posts from this blog

Info Buat Cikgu Yang Nak Sambung Belajar FREE

Entry Yang Terlambat

Jalan Jalan Di Bandar Muar