Tuesday, January 12, 2010

Silence Is Easy

Entry ini akan mengambil masa yang pendek untuk di tulis. Betul! ianya tak lama. Sebab saya sudah maw g sekolah sekarang. Tapi masih sempat maw ngedate blog kuci kuci si kuci manis. ewah! Tapi ianya nya mungkin di tulis seperti esei bukann nya karangan darjah 6. Beza esei dan karangan, esei adalah lebih panjang dari karangan. Tapi ianya masih tidak sepanjang novel. Esei mempunyai bilangan patah perkataan yang lebih panjang berbanding karangan dan esei memerlukan tenaga dan idea yang lebih untuk di curahkan. Eceh!

Ok sudah..Stop the crapp.Saya maw tulis esei dengan pantas sekarang. [ eh? bukankah saya tengah menulis ka sekarang? apa apa jela kau anis.. ]

Blog ini menjadi femes jap bagaikan dewa semalam. Dan hati saya pun kecoh jugak semalam, tak sangka ada jugak silent readers blog saya yang datang dari rakan sesekolah dan boleh pulak yang maw lakukan tindakan terhadap rangsangan. Sampaikan saya rasa maw saja memprivate kan blog hanya untuk saya saja. Tapi rasa tak best la, sebab kadang kadang saya jadikan blog ini sebagai medium bertukar khabar untuk kawan yang jauh di rantau. Maw juga saya menjadikan blog ni blog ilmiah. Membincangkan tentang isu isu dunia. Isu isu terkini tentang Hamas dan Hizbullah, tentang isu isu penggunaan nama Allah, tapi saya bukanlah seorang yang berkeyakinan dan pandai sangat maw bagi pendapat. Nanti tak pasal pasal bukan setakat pejuang racist yang menyerang blog saya, terus pejuang pemisah yang datang membuat serangan peribadi bukan setakat maw letak entry atas meja. Mungkin di bom nya meja saya suatu hari nanti.Owh! tidak!

Tapi motif memblog ini takkan tergugat okei dengan satu serangan peribadi.Ianya takkan di ubah konsep kepada blog cara bijak belajar matematik atau blog pengupas isu isu duniawi atau blog menjual barang atau blog hanya untuk saya.Owh! itu lebih baik beli diari dari maw regis di blogspot. Ini adalah blog peribadi yang akan mengupdate segala perasaan yang bersarang di hati.Dan hati saya pun bukan lah selalu nya maw berbunga bunga. Suci sesuci embun pagi. Kadang kadang maw juga ianya beremosi. Bukan kah saya sudah bilang ' she will talk about happiness and sadness in her life'. Kalau kau maw beremosi, sila buat blog peribadi. Saya tak halang. Saya tak halang. Tapi sila jangan bertindak membesarkan isu yang besar nya hanya sekecil kuman bagai. Kita kan sudah dewasa kini. Eceh!

Sekarang saya rasa lebih baik saya berdiam dari bertindak. Berdiam bukan bermakna salah. Dan berdiam bukan bermakna kalah. Diam adalah untuk kebaikan yang ianya pasti akan di akhiri dengan satu kenangan yang indah indah saja. Eh! sebenarnya bukankah diam itu lebih baik dari melatah ? Kan kan...

Cuma saya berdoa tidak akan berlaku penindasan terhadap diri saja kelak.Sebab kadang kadang saya ni bukanlah dewasa sangat maw menghandle segala permasalahan peribadi. Kadang kadang saya sendiri rasa terjatuh dengan keputusan yang saya buat sendiri. Tapi saya yakin ianya hanyalah satu keputusan untuk mematangkan diri saya untuk menjadi Anis yang lebih Strong bagai Hulk.

Oh ya! jika ada cikgu di sekolah yang membaca blog ini, 'Ahlan Wa Sahlan Wa Marhaban Bikum' . Terima kasih kerana sudi menjadi silent reader kepada blog yang bukanlah dewa ini.Semoga dengan blog ini kita akan lebih bersilatur rahimi. Kerana saya taw saya di sekolah tak reti maw cakap banyak banyak dengan orang sangat sebab kadang kadang saya rasa saya tidak cukup dewasa lagi maw ngejoin golongan golongan dewasa.Tapi saya cuba untukmenjadi rakan setugas yang baik untuk anda semua. Wow!

Saya maw stop. Masih panjang kah entry ini?Lastly...

Diam Itu Adalah Lebih Baik Dari Bertindak Membuta Tuli.....Silence Is Easy bak kata StarSailor






No comments:

PHD IS A LONELY JOURNEY