Wednesday, January 13, 2010

Kenapa Rasa Tak Fun NI?

Phewww....hari ni saya sudah menamatkan cerita tentang isu yang sepatutnya hanya di pandang sebelah mata. Saya pun sudah tak maw membesarkan isu isu tipikal macam ni Tiba tiba pulak blog sweet macam candy ni jadi bahan jajaan. Eh! kan saya sudah pesan sama kau. Diam itu lebih baik. Jangan cepat sangat melatah bila di ciut. Ia akan meletakkan kau di kawasan bahaya bukan lagi berjaga jaga!

Cerita yang sudah tu sudah lah. Memberontak bukanlah satu tindakan bijak yang akan berjaya memuaskan hati dan ianya adalah tidak indah sekali. Kadang kadang memang kita maw orang memandang kitalah yang terbaik atas segalanya, tanpa kita sedar bahawa tindakan kita untuk menjadi yang terbaik telah mengundang segala ketidakpuasan hati orang terhadap kita. Kita cikgu bukan angel.

**************************************

Sekarang sekolah saya tengah sibuk untuk bersokan. Sejujurnya saya bukan orang sokan. Saya tak reti maw bersokan. Tapi saya suka maw jadi penyokong terbaik buat orang yang bersokan. Dah tak reti nak sukan kan. Jadi penyokong pun kira terbaik ah.Haha.

Saya sebenarnya sangat teringin dalam untuk terror dalam sukan. Sebab bagi saya orang yang terror sukan ni memang mempunyai satu bakat asli yang terpendam sejak azali. Kalau orang yang kaki bangku tangan bakul macam saya, bagi la apa apa saya games yang melibatkan pepeluhan. Konfem saya give up tengah jalan.

Sebab itu saya suka maw jadi penyokong terbaik saja. Itu lebih baik kalau saya main dan akhirnya akan berakhir dengan looser saja. Tapi saya terror main badminton. Eceh, tiba tiba nak ngaku terror sedangkan saya hanya suka saja. Sebab saya berhasrat untuk bermain badminton bersama suami dan akan menganjurkan acara bergu bersama anak anak kelak. Eceh! Oleh itu saya harus menterrorkan diri untuk bermain badminton agar menjadi johan dalam acara yang di anjurkan kelak. Owh..sudah sudah.Nanti ada pulak yang print entry saya mendakwa saya berscandal sama pemain badminton. Banyak sangat yang kadang kadang salah tafsir terhadap penulisan saya sekarang. T_____T

Esok ada latihan sukan. Malas babe memang malas. Kan sudah bilang saya tak terror sukan dan saya bukan orang sukan. Eh! kenapa entry ni macam burin saja. Macam entry yang terpaksa.Ni yang payah kalau saya bersikap berhati hati dalam menulis entry. Macam tak fun ah. Busan ah kalau hidup di stalker yang orang suka mengadu domba!! Sampai menulis entry pun rasa jadi tak fun!! Sighhhhhhhhhhh.


No comments:

PHD IS A LONELY JOURNEY