Wednesday, January 27, 2010

Entry Pekasam

Pagi ni baru rasa nak tulis blog. Sebenarnya perasaan ni macam dah lama. Tapi perasaan ni macam terpendam pendam akhirnya semua cerita terperam peram macam pekasam. Kat mana nak start nih? Jap amik mood...

Tarik nafas jap.....HU HA HU HA HU HA . Teknik pernafasan di waktu pagi. Macam orang mengantuk disorongkan tilam pulak aku rasa. Sighhh*

Huh..ini KISAH 1

Preparation my best fren's wedding sudah hampir siap sepenuhnya. Hujung minggu aritu saya ada turun Ipoh untuk membantu sket mana yang patut. Berjasa la jugak saya pada hantaran dan dapat kutip jugak pengalaman orang nak kawin yang banyak gila preparation nak kena buat. Banyak ok! Everything nak kena buat. Dari benda sekecil semut sampai sebesar gajah pun engkau perlu pastikan semuanya perfect. Baru sempurna majlis nanti. Esok tinggal lagi sehari before TYA maw memakai title Cik. Congrats baby! Congrats! Tak tahu nak cakap. Tapi saya kadang kadang ta percaya gak best fren since sekolah dah kawin dulu. Macam baru semalam buat 'kerja gila' sama-sama. Esok macam dah nak kawin kan. Pulak tu tetiba jadi public figure. Nasib kau la Tya kahwin dengan basikal..eh bukan. Kahwin dengan penunggang basikal. Syukur. Syukur. Rezeki Allah dipercepatkan jodoh kamu.Semoga berbahagia sampai syorga!

Lepas ni tinggal turn Ema dan Moon.Eh saya juga kerana Sang Penulis masih lagi Cik. Tetiba saya teringat satu hari ada student saya tanya

" Cikgu, cikgu dah kahwin ke belum?"

"Saya kan Cik mestilah belum, kalau nama saya depan Puan, mestilah saya dah kahwin"

"Habis tu kenapa Che' Anom tu dah kahwin?"

" Itu sebab dia teacher"

Kadang kadang pemikiran budak ni terlalu critical bukan untuk di teroka T_T

KISAH 2

Lagi kisah kawan baik. 24/01 is his bufrday. Happy 1st day Yanti's baby. Awal pulak Yanti deliver baby. It should be on February sebab saya dah harap ianya sama burfday ngan Yanti 17/2 tapi kehendak Allah tu siapa nak halang kan. Kun Fa Ya Kun.Insha Allah nanti saya nak ke Rawang melawat Yanti dan baby nya. Owh! dia lelaki taw.Gagallah plan saya nak tolong belikan skirt dan hairband untuk anak Yanti. Sebab saya suka baby girl. Sungguh comel bukan tengok baby pakai skirt macam princess. Tapi kalau lelaki saya masih terpikir pikir nak tolong belikan apa nih.Nak belikan toys pun macam tak best asyik kena belikan robot dan juga lori. HAHA. Ini berbaur diskriminasi. Tapi saya masih suka lelaki. Eyh? HAHA

KISAH 3

Saya dah tengok LEGION


Ianya sungguh tak best ok. Sekarang cerita tak best pun saya maw tulis dalam blog. Ini macam dah berbaur BOIKOT. Tapi siyes jangan tengok. Sumpah akan nangis sepanang cerita sebab bukan cerita sedih bangat tapi sumpah korang nyesal g tengok Legion. Kisah dia tentang peperangan Michael symbol kepada Mikail dan Gabriel symbolic kepada Jibrail. Last last boleh pulak malaikat mati.Sungguh #@$!%@$@! lah bukan?

Tapi tengok lah korang Tooth Fairy kalau korang nak gelak secara super di cinema. Lawak ok. Cerita ni kalau tengok tak rugi even ada gak unsur2 tahyul tiba tiba The Rock jadi fairy. Tapi ianya macam tak lah membazir sangat kalau tengok. Ini serius fully recommend by me.


KISAH 3

Sekarang nak tulis blog pun kena berpikir secara normal tulis. Bukan setakat blog je. Wat statement di FB kecintaan pun nak kena berpikir secara normal jangan terlalu bernafsu nak tunjuk kau bagus kau boleh tulis dengan nafsu serakah menggila. Warning : 18 sx. HAHA. Tak lawak. Macam terlalu banyak sangat kisah kisah blogger sekarang. Latest Aduka Taruna yang panas panas lebih panas dari pisang goreng panas. Dan tetiba pulak kisah-kisah blogger ni nak menjadi jadi lepas kisah panas saya dengan sorang cikgu kat sekolah yang tiba tiba nak wat serangan terhadap blog yang double kecintaan ni. Fikiran dan hati manusia memang kadang kadang tidak boleh bertindak secara waras bukan?

KISAH 4

Sila layan gambar dulu





Subhanallah....sangat cantik ok ciptaan tuhan. Semua gambar adalah merujuk kepada kecantikan ciptaan Allah dan gambar last adalah yang terchantek. HAHA.Ini memang tak bley blah.Bukan kah mengatakan diri cantik juga adalah satu cara untuk bersyukur terhadap ciptaan Allah?

Cantik kan tengok sunset :)

KISAH 5

Saya dah penat menulis. Panjang pulak entry memendan rasa baba's ni. Memang dah terbabas panjang pun entry ni seh! Nasihat penulis :

Berhentilah kalau penat. sambunglah kalau larat. Bukankah cerita ni adalah kisah seminggu yang tertangguh? Pembacaan pun boleh di tangguhkan seminggu kalau nak baca. T___T

Sekian, gracias....






















3 comments:

Framestone said...

amboi bnyknye...

pe2 pun bro mampu komen kisah 1 je...

he..23x tergelak bro bace... kekdang dgn budak2 jgn tersalah cekap... nnt terkena hidung sendiri...

BroFramestone Blog

LUVLYDIYANA said...

bro..tgh mood dtg nak menulis ni la jadinya..hehe..

budak2 ni kdg2 apa yg diorg pk tak sama dgn kita..tula pasal.

yonna said...

teringin nak tgk tooth fairy T__T tgk iklan pun dah lawak hahaha. terima kasih di atas review,babe :D

REVIEW: DTOX NATURAL SENDAYU TINGGI