Tuesday, December 8, 2009

Tulisan Rewang Semalam dan Hari Ini

Semalam balik dari meeting kat sekolah membawa muka cekodok ke rumah. Bila saya dapat tau yang tahun depan kena ajar petang LAGI. Saya dah request dah kat pentadbir nak mintak ajar pagi tahun depan. Tapi bila pentadbir menimbang nimbang saya di PERLUkan di sesi petang, makan terletak lah saya di sesi petang.

Ah! malas nak pikir kan sangat pagi atau petang. Malam atau siang. Sama je sebenarnya, cuma pikiran saya banyak pikirkan yang positif bila mengajar pagi. Lagipun, pencarian rezeki itu kan seeloknya bermula di waktu pagi. Sebab tu saya nak ajar pagi.Huh!

Semalam saya bermain masak masak di dapur. Sebenarnya saya bukanlah tukang masak yang hebat sangat mengalahkan Chef Wan Si Mulut Banyak tu di dapur. Tapi tiap kali saya masak, saya memang dah rasa hebat dah. Mula nak tanya kat mak banyak kali...'sedap tak?'.'sedap tak?'.Kalau setakat maw tiru skill aksi campak-campak Chef Wan tu saya rasa saya dah hebat dah. Campak jela.Apa susah kan. Campak orang pun saya dah sangat hebat dah apatah lagi setakat maw campak bawang ke dalam kuali.HAHAHAHA.

Hari ni saya terjumpa kawan UKM saya dekat sekolah.Dia jaga SPM dekat sekolah saya. Sebelum ni saya tak perasan pun. Yela, dia dalam dewan , mana saya tau siapa-siapa yang jaga exam dalam dewan tu. Tapi hari ni saya jadi guru bertugas kat sekolah, sebab tu la baru tau. Tapi saya tak ingat dah nama dia. Nak tanya ' Eh.ko nama apa eh?' . Segan la plak.Kang die kecik hati plak saya tak tau nama dia.Dah la dia yang tegur saya dulu. Saya memang ada masalah sket nak ingat nama orang. Alamak.....

Hari ni saya banyak tido. Banyak gila. Malam nanti mesti saya berjaga sampai tengah malam.Tu takyah nak heran sangat la sebab saya memang suka BERJAGA macam kelawar pun kan. Mata oh! mata!

8 comments:

Liz said...

ahaha..kire ok la ko tanye..aku dgn konfiden aritu..

"weh minah..lame gile tak jumpe ko.ko buat ape..blablabla.."
pastu tibe2 member tu cakap. "name aku bukan minah la..name aku blablabla.." malu beb!!

maiyah said...

tnya takpe maknanya berani.. keputusannya akan dpt apa yg kita nak tahu :)

ahamimokhi said...

elok sungguh bahasa yg digunakan cik pd entry kali ini....
mmg betul jd cikgu sesi pagi best....
spt yg dialami oleh sy........
tp satu kemusykilan sy dgn cik seorg si mata kelawar........
bolehkah cik bgn awal?......

LUVLYDIYANA said...

liz :
haha..ko ni memang sengal ah...lawak plak tu!

LUVLYDIYANA said...

kak maiyah :
kang tanya takut keci ati lak

LUVLYDIYANA said...

mijan :
pelik aku.bukan macam ni jeke aku tulis dari dulu sampai sekarang?aku bangun awal la..semayang subuh!

Fatt Chin Choy said...

aku pun selalu lupa nama
apa nama ko?
haha

LUVLYDIYANA said...

ah fatt:
nama aku anis diyana..huh..da lupa..!
sampai hati!

PHD IS A LONELY JOURNEY