Monday, December 14, 2009

Entry Awal Pagi...'Selamat Pagi'

Sekarang jam laptop saya sudah menunjukkan pukul 2.11 pagi hari Selasa, tapi mata saya masih tak ngantuk2 lagi padahal sejam yang lalu asyik menguap macam nak tertutup tutup dah bola mata. Saya kalau dah menguap banyak kali, boleh mendatangkan dua kemungkinan. Pertama, saya mungkin akan tidur tanpa sedar. Kedua : saya mungkin takkan boleh tidur dah sampai gelombang mengantuk kali kedua datang. Dan sekarang saya di serang gelombang symptom kemungkinan yang kedua.

Minggu lepas kehidupan macam tak menarik sangat. Banyak duduk kat rumah tak kemana. Hanya tingkatkan skill masak memasak yang memang macam cendol tapi saya tak reti buat cendol.Haha.Ini apatah.Sila lah abaikan.Tambahan pulak,mak takde 5 hari. So, saya dah bertindak sebagai chef kat rumah. Mood masak saya macam upside down. Kalau saya malas nak masak, saya masak simple bertaraf sardin dan sambal telur. Kalau dah rajin sangat, siap cukup 5 time makan maw masak. Sampai ke malam pun masih lagi beria ria maw buat donut last-last saya yang penat.Isk2...

Hari ini sudah 15/12...KALAU saya permohonan saya di terima hari tu...sekarang maybe saya dah sibuk2 untuk meng'regis' kan diri dekat Universiti Kehampaaan Malaysia tu.Cis..dulu bangga..sekarang dah hampa.Sekarang saya kena cuba nasib sekali lagi untuk next in take. Owh..kalau la hati ni tak tabah. Saya rasa saya dah tak nak apply dah. Sebab nak apply tu bukan keja mudah tambah tambah sambil sibuk bekerja sekarang. Kalau saya tade keja, duduk goyang kaki saja di rumah macam sekarang...apply 10 universiti pun saya sanggup. Bila saya pikir kan balik liku liku maw apply, rasa sedih pulak bila tak dapat. Sebab saya time nak apply, saya penah stuck di Jalan Duta sorang sorang sebab call lecturer tak dapat dapat. Saya penah stuck maw cari UKM KL, nasib baik time ni Biron teman. Takde la rasa blurr sangat.Saya kena berdepan dengan pengetua yang moody. Explain dekat dia berjela jela dengan ayat semanis kurma. Owh..bila pikir..memang kecewa dan macam letih nak apply dah. Tapi saya tak bley patah semangat. Go!Go!DieaGo Mendez! Selagi perjuangan belum selesai.....Never Give Up! Aja! Aja! Fighting...owh Uppa..i love u.. eceh..tetiba.. :P

Kepada yang tak henti henti nak cakap...'Buat apa la nak beria sangat apply master, tunggu je la lagi 2,3 tahun..nanti buat bley buat fulltime terus..lagipun dah ada keja tetap sekarang..nak apa lagi?'..Cakap lah anda sampai penat. Cakapla sampai mulut anda herot.Cakap la sampai lidah anda terkeluar. Saya tak kesah malah tidak heran.Sebab everything yang saya buat ada reason kenapa?kenapa? kenapa? sebab saya takkan melakukan sesuatu perkara yang sia sia. Segala yang saya buat semua ada reason.....'adakah perlu saya mensia sia kan waktu dengan menunggu JODOH JODOH JODOH sedangkan waktu itu boleh saya isikan dengan ILMU MUTU DAN BUDI?'...cogankata ini di taja oleh Universiti Kehampaaan Malaysia.Sekian,terima kasih. Owh...Dr Affendi!

Ok..entry saya pun dah habis..saya maw berangan la pulak sehingga mata terpejam.....mm..malam ni tiba tiba saya di serang satu perasaan aneh.hati dan perasaan ni bagaikan magic kan....owh david copperfield...bolehkan engkau jadikan hati ini menjadi bunga? supaya hati ini sentiasa indah , bahagia dan harum mewangi!!!






5 comments:

Azwandy Bin Muhamad said...

salam...

cikgu, sy sokong cikgu...
jom ambik master sama2..hehe...

LUVLYDIYANA said...

wandy..
JOM!!!

Krasz bAtu said...

en3 pagi
i baca malam
hehhehehe

zara said...

wahh sonoknye dah bole apply for master.. org, deg pon xabes lagi..ekkeke.. jangan putus asa tauuu trus chube chube~!!

Fatt Chin Choy said...

kejar lah ilmu
jodoh datang sendiri
hehe

REVIEW: DTOX NATURAL SENDAYU TINGGI