Friday, October 23, 2009

Saya Dah Tak Ada Kawan...

Saya ada satu keinginan sekarang.I teringin bangat seh nak tengok teater.Siyes teringin dan nak nak nak..

Actually,hasrat i ni mmg i dah pendam lama dah.Kalau peram lama2 sampai naik ulat kan.Kira ni dah taraf berulat ulat dalam hati la. I teringin sangat nak tengok teater.I teringin sejak time teater musical Puteri Gunung Ledang lagi. ..tapi bila i ajak kawan-kawan i, tak de pun yang berminat nak tengok.Takpe i pendam.....Bila i tanya kat kawan2 i yang belaja kat UKM KL..yang jaraknya hanya sekangkang kera ke Istana Budaya,diaorg cakap dah tengok..tak pe i pendam.....


Bila keluar teater P Ramlee The Musical, i rasa macam nak tengok lagi.Tapi atas sebab takde kawan pun yang berminat nak g.I tak pegi la.I pendam lagi......Takkan nak g sorang-sorang.Benda tu yang paling i takkan buat.I takkan buat benda yang 1st time sorang-sorang.Tapi kalau i dah terror..tahu selok belok..wat sorang pun bley.Ces,ini bukan belagak, tapi i jenis tak ske nak nyusahkan orang secara banyak sangat.Sebab i rasa kalau macam orang tu temankan i, i dah nyusahkan orang tu..sbb tu i lebih suka buat sendiri. Cuma untuk 1st time je i perlukan tunjuk ajar kerana i kurang ajar....haha


Sekarang minat nak tgk teater datang balik sebab nanti ada nak tayang teater Kisah Natrah , 30 November ni. I rasa macam menarik kisah ni, sebab jalan cerita dia tentang perjuangan seorang muslimah yang menjadi isu di Singapura sampai terjadinya rusuhan.Klik SINI untuk cerita lanjut.I tak reti ah nak explain sebab i bukan pencerita tegar......


I rasa cerita ni menarik.Sebab tu i nak tengok.Owh.lupa nak cakap.Red Kebaya pun i teringin nak tgk tapi miss juga sebab i tatau sape yang minat nak tgk teater ni..ayat mcm takde kawan langsung..mmg looser ah.Sebenarnya, i ramai je kawan, tapi i tak jumpa lagi kawan yang nak tolong teman kan i tengok teater ni...


Untuk kali ni, i harap i dapat lah nak tengok teater Kisah Natrah ni.Plus Maya Karin n Remy Ishak yg jadi hero n heroin..lagila gedik nak g tengok....Nak..nak..nak.


Tapi i tak de teman pun nak g tengok..sebab i tak tahu pun siapa2 yang berminat nak tgk teater ni.I je yang macam semangat lebey.kalau i ajak2 orang..nanti mesti akan cakap tak minat. Tu yang kecewa tu.Kalau tak dapat tengok jugak kali ni. i rasa i nak kuburkan sajalah niat i nak tengok teater. Tunggu lepas kahwin plak, i nak paksa suami teman i sebagai salah satu aktiviti bermesra mesraan...


Sekarang ...i tak nak mengharap i dapat tengok..tapi i akan berdoa i dapat tgk.. { ayat putar alam }


Semoga bangunan ini tidak roboh sebelum i sempat pegi......


I nak duduk di atas kerusi-kerusi tu..biarlah sekali.. T___T

6 comments:

Liz said...

tgk la teater..seriously best..i tgk teater mase kat upsi dulu,mmg best gile..almost every sem kalo ade bebudak seni nak present, mesti pegi tgk..mmg berbaloi baloi..tp time kt upsi, ticket paling mahal pon singgit kot..yg lain, freeee..

tak pnah lg tgk teater kt istana budaya..tringin.tp mcm jauh..

LUVLYDIYANA said...

liz..tula..kawan i cakap,teater tu best..sbb tu lagi teringin nak tgk.tapi tade kwn nak g..sbb mostly kwn yg i ajak kata teater tu ngantuk!tapi i siyes nak g...

ala,bley je liz..jom la..g IB..cuti sekolah kan ada..wink wink!

fadhlina said...

salam,
jum tgk ngan sy nak..hehehe
mcm minat jugak nak tgk teateer ni tp tak pnah g tgk sbb mcm tade pemangkin je nak g skali..nak g sowang mmgla mcm tak menarik jek bunyinye=p

LUVLYDIYANA said...

fadhlina:
jom..saya mmg tgh menari partner untuk tgk.btol2..kalau tgk sorang2..takde pemangkinnak tgk..tak semngt!

fadhlina said...

heheeh..bebile nak g roger awal2 key..hehe

LUVLYDIYANA said...

ok..macam mana nak roger?

REVIEW: DTOX NATURAL SENDAYU TINGGI